Politikafüggő

Tájkép csata után: öt pontban arról, ami a kétharmad után jöhet

2015. február 22. 23:00 - Politikafüggő

Nem megmondtam, hogy a politika izgalmas? Azt persze már nem mondtam volna meg, hogy Kész Zoltán beveszi Veszprémet, hiszen, mint írtam, nem fogadtam volna nagy tétekben a győzelmére. A mai választás eredményének jelentőségét éppen az mutatja, ami a szememben a tétjét némileg csökkentette: tudniillik hogy a győztes ellenzéki jelölt olyan politikai elveket vall, amelyeknek viszonylag magas az elutasítottsága a magyar választók körében. De a jelek szerint ez nem számított: a kormánnyal elégedetlenek elmentek, a Fidesz hívei otthon maradtak. Ez a legbiztosabb, ami jelenleg állítható. Ezután jöjjön egy kis spekuláció.

Egy időközi voksolásnak mindig kisebb a tétje, mint egy országos választásnak. Éppen ezért eddig nem volt igazán nagy jelentősége annak, hogy a Fidesz október óta minden időközi választáson alulmaradt. Most viszont a baloldal (által támogatott független jelölt) igen fontos szimbolikus győzelmet aratott egy korábban még csak billegőnek sem mondható körzetben, aminek mindenképpen lesznek következményei. Ezek közül többet is ki lehetne emelni, de elsőre az alábbi ötöt ajánlom mérlegelésre:  

1. A baloldal elkezdhet kilábalni a negatív spirálból. Ennek a valószínűségét növeli a kétharmad „lebontásával” járó lélektani fordulat, illetve a Jobbik – az országos közvélemény-kutatási adatokhoz viszonyított – relatíve gyenge teljesítménye. A valószínűségét csökkenti, hogy Kész úgy győzött, hogy a kampányából gyakorlatilag „száműzték” a mögötte álló baloldali pártokat. (Érdemes hozzátenni, hogy Kész mint karakter dominálta a kampányt: ki tud bármi emlékezeteset mondani Némedi Lajosról az elmúlt hetekből, hacsak nem veszprémi lakos az illető? Vagy talán még a veszprémi lakosok se?)

2. Egy új ellenzéki frakció lehet a parlamentben. Az Együtt gyakorlatilag már külön, de a DK-nak is csupán egy képviselője hiányzik a frakcióalapításhoz. Kész Zoltán pedig bizonyára nem akar mezei függetlenként üldögélni a parlamentben, így van némi esély arra, hogy „kisegíti” Gyurcsányékat. Ennek a valószínűségét növeli, hogy Kész azzal a Kerék-Bárczy Szabolccsal együtt forgolódott a Szabad Piac Alapítvány és a Polgári Platform köreiben, aki a Demokratikus Koalíció oszlopos tagja (azt a képet erősítendő, amely szerint a DK a „rendes” konzervatívok előtt is nyitott). A valószínűségét csökkenti, hogy a jelenlegi képlékeny helyzetben Késznek is mérlegelnie kell, milyen lóra érdemes tennie, ha a jövőbeli ellenzék egyik fontosabb szereplője kíván lenni (e bejegyzés megírása miatt nem hallgattam ma este még annyit a kommentárokat, de azt pont elcsíptem, hogy Török Gábor – aki végül nem indult Veszprémben – arra tippelt: Kész és köre akár új párt gründolásában is gondolkodhat).

3. A Fidesznek változtatnia kell, mert a népszerűségének csökkenéséről immár ’”papírja van”, ezért tartalmi változások lehetnek a politikájában. Ennek a valószínűségét növeli, hogy a jelenlegi irány amúgy se áll össze koherens egésszé; a valószínűségét csökkenti, hogy nem látszik, pontosan merre is lehetne váltani. Bizonyos hangsúlybeli változások viszont egészen biztos, hogy lesznek.

4. A Fidesznek változtatnia kell, ezért személyi változások lehetnek a politikájában. Ha Orbán Viktor úgy érzi, hogy a jelenlegi helyzet kifejezetten az ő népszerűségét veszélyezteti – ami mind kifelé, mind a párton belüli erőviszonyok szempontjából problematikus lehet –, akkor legcélszerűbb volna egy megfelelő bűnbakot találnia maga helyett. Az esetleges „tisztáldozat” problémaköre a politikai spekuláció izgalmas mélységeit nyitná meg, de erre Tapolca után érdemes visszatérni.

5. A kétharmad elvesztésével nehezebb változtatni a választási törvényen. Erre Kész is célzott a kampányában, mondván, ha ő nyer, Orbán Viktor nem költözik be a Sándor-palotába. Ennek a vonatkozásnak azonban szerintem egészen más a tétje: jelesül az, hogy a Fidesz innentől kezdve akkor sem változtathat túl könnyen a szisztémán, ha helyette egy másik párt(szövetség) látszik esélyesnek a győzelemre. Márpedig a 2014-es, pontosan most múló kétharmad azért volt lehetséges, mert a jelenlegi, a győztest felülkompenzáló választási rendszerben nagyon könnyű egy pártnak túlnyernie magát  akkor is, ha az nem a Fidesz. Nem állítom, hogy lett volna ilyen forgatókönyv, de ezzel jelentősen csökken az elméleti esélye annak, hogy a következő országgyűlési választást más szabályok szerint tartsák meg. Vagyis nő az elméleti esélye annak, hogy a Fidesz akár jelentős vereséget szenvedjen, ha a centrális erőtér valamelyik "széle" megerősödik.

Érdemes hangsúlyozni: ez az esély egyelőre csupán elméleti. Hiszen más kvázi független jelöltként egy adott választókerületet megnyerni, és egészen más egy országgyűlési választáson többséget szerezni. Az az egy viszont biztos, hogy ha a politika attól izgalmas, hogy az esélyek nyitottak, akkor ma este óta még izgalmasabb lett. 

(Fotó: Index)

84 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politikafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr367206179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tralalala 2015.02.23. 09:25:33

De most mi van azzal, hogy a Fidesz eddig csak azért nyert, mert nekik lejt a pálya? Mégiscsak kiderült, hogy mégsem nekik lejt?

tralalala 2015.02.23. 09:29:18

Ja meg várom azokat is, akik eddig ugye azon hörögtek, hogy "a 27% nem kétharmad", nyilván most is mondják majd, hogy Kész nem legitim, mert az összes veszprémi lakosok mintegy 10%-a szavazott csak rá :) Meg hát ugye ez egyben azt is jelenti, hogy 90% ellene van, nyilvánvalóan :D

(de tényleg, ilyenkor hova tűnnek ezek az emberek?)

sterimar 2015.02.23. 09:46:21

Persze, ez marhaság volt. Mármint, hogy a választási rendszer a Fideszt segíti. A választási rendszer a nyertest erősíti, legyen az bármelyik párt. Ha legközelebb valami ellenzéki formáció nyer, akkor az kerülhet nagyon könnyen kétharmad közelébe.

high up! 2015.02.23. 09:50:19

@tralalala:

Látom;ti fidióták élő adásban bolondultok meg a választási KO után.
Az meg külön élmény, hogy hogy dühönghet most a színfalak mögött Orbaneszku diktátor. Most igazán aktuálas a Bukás videó.

FOLYTASSUK!

ember100 2015.02.23. 10:02:20

@tralalala: @sterimar:
Helló !
Ti mekkora gyökér fidesznyikek vagytok !!!!!
A lakosok kb. 50 % ment el szavazni ami elég soknak számít , ráadásul senki nem mondta hogy 2/3 a van Késznek.
Ha már a számoknál tartunk kb. 50 % részvételi arány és 42.% voks az ugye cirka 22% :)
A válsztási rendszer meg az országos választáson segíti a fideszt a töredék szavazatok szétosztásánál.
A lejtésről meg annyit hogy ott volt a közmédia támogatása , lejáratókampány , kubatov fijjuk ....

high up! 2015.02.23. 10:09:18

Az átkúrásos manipulációval megnyert választások alaptörvénye, hogy az Átlaghülyemagyart csak egy cikluson át lehet etetni, hogy
"Na de azért vagyunk 4 évig szánalmasak, mert hát Elmúttnyócév!",

de a második ciklus első pár hónapja után az Átlaghülyemagyar gyanút fog, hogy az "Előző ciklus nem is az Elmúttnyócév vótt, oszt akkor mért szar még mindig minden???"

Orbaneszku diktátor pontosan olyan gyorsasággal bukta el a hazudozással és választási manipulációkkal megnyert második ciklusát, mint gyúrtcsány.

S hogy mi lesz ezután?

1. Az országban elemi erővel seper végig a felismerés, hogy a fideszeseket el lehet zavarni a picsába

2. Az ellenzékiek meg fogják érteni, hogy csak a független új arcok képesek legyőzn a fideszt, nem pedig az ótvar arcokkal telíetett parlamenti pártok.

3. Az a 3 millió, Kósa Lajcsit idézve írástudatlan választó, akikért rendre megy az osztogatásra épített néphülyítési verseny a fidesz meg a maszop közt, végleg immunis lett a rezsicsökentési manipulációkra és végleg kitáncolt a fidesz mögül. A fidióta maffia lefogy az 1 millió törzsszavazójára, a maszopnak megmarad a 800 ezer törzsszvazója, a Fosabbiknak a 600 ezer törzsszavazója, 3 millió választó pedig új orientációt vesz a mai naptól. Optimális esetben újonnan alapított pártok irányában.

FOLYTASSUK!

Hokunda 2015.02.23. 10:25:07

Örülhetünk a hírnek, hiszen mostantól a következő választásig egyetlen kétharmados törvényt sem fognak megszavazni. Nem lesz 2017 és 2018 között köztársasági elnökünk.

Brix 2015.02.23. 10:28:10

Az emberek reményt kaptak, hogy van esély az egypárti diktatúra felszámolására. Ez a legfontosabb üzenet.

Hokunda 2015.02.23. 10:28:24

Már alig várom a többkulcsos adórendszert, hogy a politikai elit népbutítása végre célba érjen és akinek eddig volt pénze ruhát venni a gyerekének, akkor most már ne legyen. Hatalmas elégtétel lesz ez mindenkinek.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 10:49:24

A Fidesz megérdemelte a pofont, de Magyarországnak nem ilyen Kész félékre van szüksége.
A baloldalon jót röhögtem, ők is megérdemlik, hogy egy ilyen idegen, viselkedés- és értékzavaros forma mögött kell sunnyogniuk, de ha mellé állítjuk talán Gy.Rikárdó is szalonképesebbé válhat.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 10:51:10

@Brix: Valaki megtiltotta volna, hogy szavazzál? Most, hogy nyert az ellenzék mégis van demokrácia? Aztán ha Tapolcán nyer a Jobbik ez megszűnik?

2015.02.23. 10:52:39

@Hokunda: Eddig a fidesznek egyedül volt kétharmada, ezután az lmp-vel és/vagy a jobbikkal lesz.

Aki a második kulcs alapján is adózott, annak nem voltak ruhavásárlási gondjai, ha mégis, akkor csak a saját csökevényes agyának köszönhette, hogy ilyen fontos dologra nem maradt pénze.
Éppen az egykulcsos adórendszerrel és a korábbi, keveset keresőket támogató adójóváírás kivezetésével vette el a ruhavásárlás lehetőségét a fidesz a többségtől. Helyette jöttek a tehetősebbeket segítő adókedvezmények és rezsicsökkentés.
Persze a lakosság 80%-a önzó geci, aki leszarja, hogy milliók éheznek, ha neki 10 fillérrel több jut.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 10:55:16

@high up!: A veszprémiek egy nap alatt szörnyen megokosodtak, pár napja "az átlaghülyeveszprémi" mára pedig ők a szellemi világítótornyok. Te sem vagy valami bonyolult.

Tudom, hogy olyan okos vagy, mint a többi szuperdemokrata, de ez a tag kb. annyira volt független, mint egy átlag békemenet. Ezzel nincs is baj, inkább azon gondolkodj el, hogy miért is kell függetlennek és civilnek pozícionálni magukat.

osztovits 2015.02.23. 11:04:05

Nincs jelentősége, ahoz hogy valaki kormányozzon nem kell 2/3-ad, hülyeségekhez elég a többség. Ez a srác meg függetlenként nyert, ez nem tudom miért baloldali siker, ja hogy álítólag az ő emberük csak nem merték reklámozni a választások előtt. Ez tipikus komcsi technika amikor szarul megy akkor ők függetlenek egy-két idióta mindíg bedől.:)

high up! 2015.02.23. 11:08:23

@Hokunda:

A közgazdaságtudomány már vagy 40 éve megállapította, hogy az egykulcsos szja még a magasra beállított progresszív kulcsoknál is sokkal ártalmasabb: sokkal jobban gátolja a gazdasági növekedést, sokkal jobban növeli az elszegényedést és sokkal hatékonyan öli szolidaritást, amiből aztán társadalmi és politikai robbanások szoktak keletkezni .

A progresszív szja kulcsnál a tehetősek támogatják az alsóbb rétegeket úgy, hogy a tehetőseknek ez nem okoz semmilyen traumában végződő életszínvonal csökkenést.
Az egykulcsos szja-ban viszont a társaalom 90%-a támogatja a felső 10% úrimuriját. Úgy, hogy a legalsó harmad életszinvonala az elviselhetetlen alá süllyed, a középosztályba jutás pedig a társadalom 70%-ától elzáródott. Itt szoktak régen a forradalmak kirobbanni, ekkor szokták az úri réteget egykron lámpavasra akasztani.

FOLYTASSUK!

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 11:10:02

@osztovits: Kíváncsi vagyok, hogy mi lett volna ha veszt. Vajon akkor is így felsorakozik az összes utódpárt, hogy igen mi is benne voltunk?

osztovits 2015.02.23. 11:13:06

@high up!: a többkulcsos szja adó idején a vörös horda nem igazán nyomorgot és ugyan úgy loptak csak most fordult a kocka ez zavarja őket leszarják a középosztályt. Ha van időd plattyogj fel pl rózsadomb környékére és megfogsz lepődni a világproletárjai milyen jól egyesültek.

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2015.02.23. 11:16:06

Az elméleti esély valóraváltása már mindannyiunk felelőssége, kezdjük el ma, ne várjunk holnapig!
Amelyik demokratikus párt nem tud,vagy nem akar felnőni a feladathoz, azt el kell felejteni örökre:az első lehetne a jobb elnököt érdemlő LMP !
kenyszerbagoly.blog.hu/2015/02/23/a_jo_harcot_megharcoltam

osztovits 2015.02.23. 11:21:13

Az emberek naivak azt hiszik hogy maj megmondják a frankot és halelujja. Szánalmas! Nekünk kell tenni hogy jobb legyen ilyen fidesz mszp stb Je suis Charlie-k mindig is átverik az embereket és a saját birodalmukat építik. Ne legyen senki se naív hogy nyugaton nem lopnak, dehogy nem csak ott még van miből vagy azt állítják, és nem 100E Ft os bérekért dolgoznok. De hozzáteszem ha mostani helyzetbe lenne pl 1Milliós nettód, nagyívbe leszarnád kivan hatalmon:).

osztovits 2015.02.23. 11:22:45

@Kényszerbagoly: mondj a világon egy országot ahol tényleg müködő demokrácia van nem csak kikiáltják magukról.

Roy 2015.02.23. 11:27:06

Azzal, hogy győzött Veszprémben Kész Zoltán még nem biztos, hogy lebomlott a 2/3.
Arról senki nem hallot, hogy lobbiznak más pártok szavazatáért?
Nos van két olyan párt is a parlamentben, ahonnan szavazatokat tud gyűjteni a Fidesz. Nem kell sokat, elég egy-két képviselőt meggyőzni, hogy szavazzon a Fideszes képviselőkkel.

Hokunda 2015.02.23. 11:27:54

@Ylim: Ahogy írtad, az önző 80%, meg aki éhezik, nyilván leszarja a csökevényes agyúak problémáit, meg azokét, akik örültek az egy kulcsos adórendszernek. Nehezen tudok benne hinni, hogy bárki is jobban fog járni az új kormány alatt, aki nem a barátaiból élt.

szvsz 2015.02.23. 11:38:50

Szép, hogy az index a legapróbb gebasz esetén is a terjedelme felében a fityisz legújabb totális elhalálozásáról cikkez és a liberók már ölik a kóser malacot a torhoz, de a 2/3-ad után csak egy dolog jön: az 1,9748/3-ad.
A fityisz meg újból megnyeri a választásokat, hacsak a dzsobbik ki nem pixxxzza őket, a liberálbolsevisták meg az összes amerikából és izraelből beléjük ölt pénz ellenére újfent lehúzzák magukat a klotyón.

erol 2015.02.23. 11:39:00

@Hokunda: Ha 300 nettóból nem tudsz ruhát venni a gyereknek, szerinted a többség hogyan vesz 100 ból?

Hokunda 2015.02.23. 11:41:09

@high up!: Ez megmagyarázza, hogy miért fulladt kudarcba a középkor az egykulcsos adórendszerével. Bezzeg, ha progresszív adózás lett volna, akkor még ma is királyság lenne Magyarországon. Az elméleted másik problémája, hogy a társadalom 90%-ának összesen nincs annyi pénze, amit adóként befizet, hogy hogy akár a felső 10% töredékének úri muriját támogassák.
A Fidesz most bevezette a progresszív adózást a cégeknél, lásd élelmiszerlánc-felügyeleti díj. Ha a progresszív adózás olyan jó dolog, akkor miért nem ünnepli mindenki?

martineden 2015.02.23. 11:43:11

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: ...,,Aztán ha Tapolcán nyer a Jobbik ez megszűnik?"...Muhaha.hulye troll, a jobbikosok szerint a fideszcsurhe az o programjukat nyulta le es ebben van nemi igazsag,de pont azert a szavazok nem fogjak a szart,fosra cserelni muhaha.Batyu cimboratok a tangas hova tunt?Ket hete fogadtam vele,hogy bukik a fieszcsurhe Veszpremben ,de a legszebb ,hogy a jobbik is lenyegesen kevesebb szavazatot kapott mint legutobb.Muhaha

martineden 2015.02.23. 11:47:07

@osztovits:...,, álítólag az ő emberük csak nem merték reklámozni a választások előtt."..hulye fidesztroll,tele volt a media a hirrel,hogy kik tamogatjak,hazudozol mint geci vezer.

nu pagagyí 2015.02.23. 11:47:54

Téves a poszt megállapítása, hogy a Fidesz hívei nem mentek el a választásra. Elmentek és ennyien vannak. Akik nem mentek el, azok nem tudnak/akarnak választani a felhozatalból.

A veszprémi választás tanulsága, hogy beleuntak az emberek az ideológia vezérelt kormányzásba, pláne a Fidesz-féle hideg polgárháborús fajtájába. Az emberek ideológiamentes, szakszerű vezetésre vágynak. Több párt közös jelöltje ezt kiválóan tudja reprezentálni.

A Fidesz közpénzből folytatott agymosása és permanens gyűlöletkampánya már visszatetszést kelt. Sajnos egy jó ideig még, sok kárt okozva elagonizálnak az ország élén. Nem tanulnak és bosszút akarnak majd állni. A bosszú nem zárja ki a további felelőtlen pénzszórást sem a megnyerhetőnek vélt rétegek bezsákolása érdekében, de már úgy tűnik ez sem megy, a pénzszóráshoz az eddigi kedvezményezettek zsebéből kell kivenni a pénzt.

A sokszínű ellenzék dolga egy szövetségi politika kialakítása, amely lehetővé teszi, hogy minden párt/irányzat függetlensége tiszteletben tartásával a választások idején választási párt keretében együtt tudjanak működni. A választási rendszer, amelyen immár nehéz lesz barkácsolni, az angolszász világban honos választási tömörüléseknek kedvez, ami egyébként hosszabb távon nem baj, ha az egyénileg választott képviselők kellő önértékkel és a helyi polgárok kontrollja mellett működnek.

Hokunda 2015.02.23. 11:51:04

@erol: Nehezen. És nem hiszem el, hogy ha lenyomjuk a 300 nettót 250 nettóra az adórendszer átalakításával, akkor majd a 100 nettó felemelkedik 150 nettóra. És az arányoktól függetlenül az 50e Ft egyik vagy másik helyen is ugyanannyi.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2015.02.23. 11:53:44

@Hokunda: Ez pontosan így van, a magyar királyságot megdöntő őszirózsás forradalom többek között pont az egykulcsos adó miatt, és a progresszív adózásért tört ki.

erol 2015.02.23. 11:57:11

@Hokunda: ok. Csak ne mondd azt, hogy nem tudsz ruhát venni a gyereknek.

mikerbiker 2015.02.23. 11:57:59

@high up!: Gyönyörűen felvázoltad a 1989es és a 2018as választásokat és az azt (majdan)követő szabadrablást. Lehet utálni a politikusok minden létező formáját,(belátom meg is érdemlik) de majd az "új" nyerő pártot nézd meg alaposabban (3év múlva) és rájössz hogy ugyanazok az arcok vannak ott is akik az elmúlt 25 évben a parlamentben voltak.Mellesleg ez nem a baloldal sikere vagy a jobb oldal kudarca,hanem a médiából folyamatosan áramló: lopnaklopnaklopnaklopnak-hülyékhülyékhülyék-rosszeznekedrosszeznekedrosszezneked..... ésatöbbi mindennapi zsolozmázás eredménye. Vagyis valójában az ellenzék által folyamatosan pumpált média leszarja ki kerül hatalomra, mert a majdan eljövendő ellenzék (aki tökmindegy ki lesz) úgyis teletömi az újságírók,plakátkészítők,tv-k,rádiók, (gyűjtőnéven Simicska) zsebét.

osztovits 2015.02.23. 11:58:02

@martineden: én nem láttam ilyen híreket, de szerinted az hogy valaki független az mit jelent?

martineden 2015.02.23. 11:58:22

@Roy: ....,,Nem kell sokat, elég egy-két képviselőt meggyőzni, hogy szavazzon a Fideszes képviselőkkel"...tudod,ez a lenyeg,ennyire primitiv nem lehet meg egy fideszes sem.Muhaha.

erol 2015.02.23. 12:00:12

@Hokunda: Pont, hogy nem ugyanannyi 50 e. Szokásos tévedés.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 12:00:16

@nu pagagyí: "A Fidesz közpénzből folytatott agymosása és permanens gyűlöletkampánya már visszatetszést kelt."

Ehhez képest elég elolvasni egy átlag index cikket, vagy blogot ott mi gyűlölködés megy. Bár ez nem meglepő: a ballib egyetlen programja és mondanivalója: Orbán.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 12:01:39

@martineden: "a szavazok nem fogjak a szart,fosra cserelni"
Én mondjuk most pont ezt láttam Veszprémben, Újpesten.

martineden 2015.02.23. 12:02:59

@osztovits:..,, én nem láttam ilyen híreket, "..ha nem a partkozpontbol tajekozodnal akkor lattal volna,mint batyu haverod,akivel ket hete fogadtam,h ez lesz az eredmeny,de hat ringasd csak magadat remenyekben,muhaha.Amugy a lenyeg ,hogy a fideszcsurhe a jobbikkal karoltve a pocegodorbe keruljon es egy kokemeny jobboldali korzet szamai mutatjak,hogy jo uton haladunk.Muhaha

martineden 2015.02.23. 12:06:58

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: ...Persze emese,bankodj csak,vege lesz a kiskiralysagnak meg a lopasnak,muhaha.A gecit szerintem hamarosan vendegul latjak Gratzban,fogadunk?

martineden 2015.02.23. 12:15:32

@mikerbiker: ...,, (aki tökmindegy ki lesz) úgyis teletömi az újságírók,plakátkészítők,tv-k,rádiók, (gyűjtőnéven Simicska) zsebét.."...eddig ki is tomte tele SIMICSKA zsebet fidesztroll?Ki tartotta el a fideszxcsurhet 8 evig ebbol a penzbol fidesztroll?Ki fizette a geci mutyifocista apolasi koltseget ebbol a lopott penzboL Grazban ,fidesztroll?

Hokunda 2015.02.23. 12:20:28

@erol: Pedig egy szám akárhonnan nézzük, az ugyan akkora szám. 50% vagy 16% tényleg nem mindegy. Ha elkezdjük máshogy nézni, akkor előbb-utóbb nem fog számítani egy-két eltűnt milliárd sem, mert hát az olyan kevés pénz abból a sok billióból.

seahawks 2015.02.23. 12:22:29

ez nem a baloldal győzelme, nem sok közük volt hozzá, kész csak hagyta, hogy segítsék, de nem hagyja, hogy magukénak tekintsék a győzelmet.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.02.23. 12:22:46

@martineden: Nem a Fidesz pofonja miatt aggódom, hanem azért mert nem szeretném, hogy helyettük egy hasonló, vagy rosszabb banda jőjjön.

jet set 2015.02.23. 12:22:53

@Ylim: Mutass légyszi bárkit, akinek csökkent a fizetése.

osztovits 2015.02.23. 12:23:15

@martineden: tulsokat kábitottak a világproletárjai, áruld már el meik musorba mondta a Kész Zoltán, hogy valójában nem független hanem valamelyik "baloldalinak" nevező összevissza feloszlot újra alakult csürhe képviselője. De hogy mitől baloldaliak ezek arra azért kíváncsi lennék?
Ha tudnál linket küldeni akkor azt nagyon szívesen megnézném esetleg az ATV müsoraiból az úgy is közel ál hozzád. Ahol ismétlem Kész Zoltán arról áradozik hogy ő nem független hanem valamelyik baloldalinak nevező bohóc pártocska támogatott képviselője.

mikerbiker 2015.02.23. 12:29:06

@martineden: Pontosan erről van szó. A hozzád hasonló agyatlan szarföcskölő komcsik teletömték az indexes ballibsi guglifillérbaszók zsebét úgy, hogy közben leszartak minden realitást és egyedül a saját kis monológjukat hajtogatták.
Közben az emberek állnak a választásoknál a kis borítékjukkal és nem értik mivan... miért is kell erre vagy arra szavazni...melyik mit igért... mit is hallottam erről vagy arról...?
Mellesleg konkrétan nem vágom hogy az előző hozzászólásom melyik része utal arra hogy "fidesztroll"-vagyok? Homályosíts már fel légyszi, mert úgy látom otthonosan mozogsz a szarban, akkor most melyik a büdösebb az emeszpé vagy a fidesz vagy te?

osztovits 2015.02.23. 12:33:22

@mikerbiker: unatkozik a srác ne ved komolyan, lehet ilyen index féle fizetett megmondó, kap érte egy üveg colát és irkálhat, kívánok a srácnak csak egy hét kommunizmust ott majd hangoztathatja azt amirol fingja sincs:)

mikerbiker 2015.02.23. 12:35:19

@osztovits: Ja.
Szúúúúúúzzzzaaaaa......
:)

seahawks 2015.02.23. 12:38:06

@jet set: van barátom a családjában, hidd el távol tartja magát a baloldaltól. ez a tegnapi jelent udvariasság volt.

turista a saját országában 2015.02.23. 12:39:43

A Jobbik és /vagy az LMP keményen meg fogja kérni az árát a kétharmad alkalmankénti, sürgős helyzetekben való biztosításához.

martineden 2015.02.23. 12:43:27

@mikerbiker: ..,,Közben az emberek állnak a választásoknál a kis borítékjukkal és nem értik mivan... miért is kell erre vagy arra szavazni.."..pont most kezdik erteni fidesztroll,hogy mennyire korrupt ,tolvaj es hazaarulo a fidesz csurhe.

mikerbiker 2015.02.23. 12:48:56

@martineden: Van bajod rendesen....
Kezd el újra szedni a gyógyszereidet mert elvisz egy infarktus....(az agyvérzésre nincs esélyed)

martineden 2015.02.23. 12:49:17

@mikerbiker: ....,,A hozzád hasonló agyatlan szarföcskölő komcsik teletömték az indexes ballibsi guglifillérbaszók zsebét"......es meg kerded miert vagy fidesztroll muhaha?HA NEM FIDESZES,AKKOR JOBBIKOS VAGY,DE MERT LENNE JOBB A SZARNAL A FOS?Tudom,hogy jol erzed magad ott a langymelegben csak az orrodat fogod be neha a szarkupac kozepen, mikozben a hazipaleszt vedeled es politikusnak kepzeled magad szarhazi.

martineden 2015.02.23. 12:55:17

@osztovits: Mondtam,ringassatok csak magatokat lazaalmokban de legyszi ,legyszi,magyarazd mar el ,hogy mert nem a masik 8 ,,FUGGETLEN "jelolt valamelyike nyert?Erdekes modon egy szazalekot sem szereztek?Nem gyanus fidesztroll?

vanRob 2015.02.23. 12:56:34

@tralalala: A Fidesz azért neyert, mert nekik lejtett a pálya. Most azonban az kiábrándul és elvesztett 1 millió fidesznyik Veszprémre eső része nem ment el szavazni. Ezért nyert a független.
A jelenlegi választási rendszer (ahogy a cikkben is van) felülkompenzál. Ez jó volt a fidesznek 2014-ben (27% = 2/3????), de ugyanez üt rájuk vissza. És most nem is tudnak a szájuk íze szerint változtatni rajta. Nyomorékok. A rövid távú sikerért beáldozták a hosszútávút. Nyomorékok.

mikerbiker 2015.02.23. 12:56:39

@martineden: Érdekes kérdés ez olyantól akinek soha nem is voltak érvei...
A következő "jókívánságom" van a számodra:
Élj úgy hogy Fletó az isten,
Bajnai a jobb keze,
Szanyi a bal,
Fodor a pénzügyminisztere és Demszky a belügyminisztere.
Vajon mennyi idő alatt lopnának el mindent?

martineden 2015.02.23. 12:58:09

@osztovits: Veled ellentetben kisbaratom ,en eltem a kommunizmusban,pont ezert nem akarom,a fideszes es jobbikos hazaarulo csurhekkel ellentetben,hogy itt ujra ruszki katonak grasszaljanak.

vanRob 2015.02.23. 12:58:58

@mikerbiker: Hogy te milyen csúnyán beszélsz? fidesznyik vagyol-e...?

martineden 2015.02.23. 12:59:40

@mikerbiker: HAT NEM TUDOM,DE ELEG SOKAT HAGYTAK 8 EV ALATT,HOGY A FIDESZCSURHE ES BARATI KORE EZER MILLIARDOKAT LOPHASSANAK.

vanRob 2015.02.23. 12:59:53

@mikerbiker: Hát a fidesz után nem maradt nekik sok...

Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2015.02.23. 13:07:34

N@osztovits:
Megengedem, hogy itt-ott még a működő demokráciákon is van mit javítgatni, de a "fékek és ellensúlyok" ezt nem a jóakarattól teszik függővé. Olyat könnyebben mondok, ahol nincs. Nézz körül...:)

Balt 2015.02.23. 13:28:25

@high up!: 1 nagy lófaszt. A progresszív szja (amiben persze szociálisan érzékenyék kétségtelenül kimaxolták a jövevényszó jelentését) ripsz-ropsz elhozta a kétmillió minimálbéren bejelentett országát, csak a "szolidaritás" jegyében.
www.portfolio.hu/img/upload/2007/02/szurkaajo0227.gif

Balt 2015.02.23. 13:59:23

@martineden: :)) Minden anno köztudott volt, 40 évig "a fejlett szocializmust" építgettük, messze lett volna még (szerencsére) a kommunizmus... (Bár az elvtársak ugye alaposan belemarkolásztak a bőség kosarába, főleg az átmenet zavaros idején, ld.: gyurcsánybajnai stb.)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.23. 14:22:04

@tralalala: Nem, csak annyira szarok, hogy már nem tud eléggé lejteni a pálya.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.23. 14:23:00

@tralalala: Uncsi, az összes fidesz szoponc ezt szajkózza most, mert jobb nincs. A 100 holdas habonyból még nem jött meg, hogy mit kell mondani. Javaslom, maradj addig csöndben.

Pop40 2015.02.23. 14:28:44

@Hokunda: Hű, borzalom.
Mellesleg az ország már nem köztársaság, nem létező köztársaságnak hogy lehetne elnöke?

Amúgy meg amilyen köztársasági elnökök vannak mostanában, nem is baj, ha nem választanak újat. Ennyit bőven megér, hogy a fideszmaffia egy kicsit kevésbé olajozottan tudja mostantól művelni a szabadrablást.

Bobby Newmark 2015.02.23. 14:32:28

@tralalala: Végig kéne olvasni a posztot. Ja, meg felfogni sem ártana. Ugyanis kitér erre a kérdéskörre.

zaza pipi 2015.02.23. 14:36:29

@tralalala: ügyesen kevered össze a gizikét a gőzekével :)

Pop40 2015.02.23. 14:41:34

@osztovits: "Ne legyen senki se naív hogy nyugaton nem lopnak"

Természetesen lopnak ott is. Csak ott tudják, hogy ha lebuknak, elszámoltatják őket, mert nem Polt az ügyész, mint itt.

Traktoros lány 2015.02.23. 15:39:41

Na most nem lennék a veszprémiek helyében! Megszavazták ezt a közepesen-autista kinézetű csávót, most aztán magukra húzták a DIKTÁTOR haragját! Fogadjunk, hogy pár hét múlva se villany se gáz nem lesz Veszprémben! :)

Ludovikás Levente 2015.02.23. 16:00:22

@Pop40:
Junckerst ki számoltatta el?

Annak idején csak Orbán és Cameron voltak a megválasztása ellen, akkor ezért volt hülye Orbán a libsi sajtó szerint. Aztán a megválasztása után előkerült néhány umbuldája, de semmi veszély nem fenyegeti, összezárt a támogatók sorfala. Akiket ugyanúgy meg lehetne bármikor szívatni mint Junckerst, és ezt ők is tudják

Kéz kezet most, így működik az EU. Ha ezt nem érted álomvilágban élsz

Ludovikás Levente 2015.02.23. 16:03:03

@Traktoros lány:
Ha így megy nemsoká Szekeres Imre is visszajöhet

Alick 2015.02.23. 16:48:22

@high up!: "A közgazdaságtudomány"

makroökonómia, kristálygömbjóslás és tsai... :)

"az egykulcsos szja még a magasra beállított progresszív kulcsoknál is sokkal ártalmasabb"

Na igen, de a második kulcsnak azért nem EU-s minimálbérnél kéne kezdődnie, bruttó 4-500 ezer alatt még nem igazán lehet a keresőt burzsujnak nevezni.
Ráadásul a munkabér rezsiköltsége még 0 %-os SZJA-nál is jelentős...

Pop40 2015.02.23. 17:01:02

@Ludovikás Levente: Junckerst?
Miért, ő mit lopott el?

Ludovikás Levente 2015.02.23. 21:08:46

@Pop40:
Junckers egyes multik útját egyengette, helyenként kikezdve a törvényesség határait

A korrupció ezen a szinten már egy kicsit kifinomultabb dolog a bolti lopásnál, de ettől még nem kisebb bűn, sőt

tralalala 2015.02.24. 00:47:00

@zaza pipi: Mi? Készre nem szavazott Veszprém ~80%-a tehát akkor ők mind ellene vannak, ezt hallgatom öt éve, vigyázz, már nagyon vágom :D

tralalala 2015.02.24. 00:47:55

@Vállalhatatlan fordulat: Az az, lejt ám a pálya bármerre is egy sima többségi szavazásban :D

zaza pipi 2015.02.24. 12:49:44

@tralalala: na, pontosan így... :)
gizike: 80% van ellene
gőzeke: 27% adta a többség, konkrétan az egész magyar nép felhatalmazását..

látsz némi differenciát?
süti beállítások módosítása