Politikafüggő

A szerzőről

2015. február 24. 09:50 - Politikafüggő

A Politikafüggő szerzőjét, Pápay Györgyöt az alábbi fiktív öninterjú keretében kérdeztük arról, kicsoda ő és mégis mi a célja ezzel a bloggal.

– Te amolyan politológusféle vagy?

– Nem kimondottan, bár politikafilozófiai témából doktoráltam.

– Akkor mi közöd a politikához? A blogjellemzésben azt írod, a politika közelében dolgoztál.

– Igen, 2010 júniusa és 2013 januárja között a Fidesz-frakció munkatársa voltam, és a törvényhozásban dolgoztam, ahol elsősorban kultúrpolitikai ügyekkel foglalkoztam. 2013 februárja és 2014 szeptembere között egy magáncéget, az Örökség Kultúrpolitikai Intézetet vezettem. Emellett, mintegy járulékosan, politikai kommunikációval is foglalkoztam.

Politikai okok miatt „vonultál vissza”?

– Ennek számos oka volt, köztük politikai jellegűek is. Jelenleg nincs olyan párt Magyarországon, amellyel „drukkerként” azonosulni tudnék. Puszta opportunizmusból pedig szerintem nem szerencsés a politika világában dolgozni.

Tehát sértődött vagy? Ezért foglalkozol annyit a Fidesszel?

– Nincs okom sértődöttnek lenni, szabad elhatározásomból szálltam ki. Arról pedig nem én tehetek, hogy jelenleg a Fidesz mint kormánypárt adja a legtöbb témát a hazai közéletben. Ahogy az írásokból kiderül, az ellenzékről ugyanúgy megvan a véleményem; mármint az elemzői vagy inkább politikai gourmand-i véleményemre gondolok.

– Akkor nem is fogsz szivárogtatni vagy műhelytitkokat kiadni?

– Ha valaki erre számít, azt ki kell ábrándítanom. Ugyanazokból a nyilvánosan elérhető adatokból dolgozom, mint bárki más. Legfeljebb annak következtében, hogy közelebbről ismerem ezt a szférát, kicsit másképp látok bizonyos dolgokat.

Végül is miért írod ezt a blogot?

– Mert még mindig politikafüggő vagyok. Aki ismeri ezt az érzést, annak nem kell hosszasan magyarázni. De talán azoknak is érdekes lehet a blog, akik nem ezzel kelnek és fekszenek, de érdekli őket a politika működése, annak a nyilvánosság előtt zajló dimenziója.

– Magyarországon mindenki függetlennek vallja magát, aztán kiderül, hogy mégsem az. Ki finanszírozza a blogodat?

Senki, kedvtelésből csinálom. Jelezni fogom, ha ez esetleg változik.

És miért volt szükség erre a hosszadalmas bemutatkozásra?

A hazai internetes nyilvánosság kultúráját ismerve előbb-utóbb úgyis egyszerre leszek fideszbérenc  és gyurcsányista, szélsőjobbos és liberálbolsevik. Ez különösebben nem is zavar, ha viszont valakit tényleg érdekel a blog, és amiről szól, az jó, ha tudja, milyen háttérrel és milyen pozícióból írom.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politikafuggo.blog.hu/api/trackback/id/tr557210827
süti beállítások módosítása